Hyresbidrag, ansökan
Här kan du hämta blankett för ansökan om hyresbidrag till er förening. Information om vart den ska skickas hittar du längst ned på blanketten.
Se krav för e-tjänsten vilka bilagor som måste bifogas för att ansökan ska vara komplett. Denna information hittar du även på ansökningsblanketten.
Villkor:
Lokalen ska ligga i Mariestads kommun.
Föreningen ska äga eller hyra lokalen.
Lokalen ska helt disponeras av föreningen och brukas regelbundet.
Bidraget utgår med 75% av lokalkostnaden dock högst 5000 kr per år och förening.
Ansökan:
Bidragsansökan ska inkomma till fritidskontoret senast den 31 oktober innevarande verksamhetsår.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Andra uppgifter
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Uppgifterna från ansökningarna lagras fram tills de beviljade bidrag betalats ut.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Fritidskontoret
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till kommunens dataskyddsombud. Nås enklast på dataskyddsombud@mariestad.se, dataskyddsombud@toreboda.se eller dataskyddsombud@gullspang.se. Det går också att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök IMYs hemsida (IMY, Integritetsskyddsmyndigheten https://imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
johan.abrahamsson@mariestad.se
Anette Persson
fritidskontoret@mariestad.se
0501-75 50 28
Följande behövs för e-tjänsten
- Aktuellt hyreskontrakt
- Program för drog-och alkoholförebyggande arbete i föreningen.