Inkomstförfrågan för avgifter inom vård och omsorg
Under "Hämta blankett" hittar du den inkomstförfrågan som ska fyllas i för att vi ska kunna inkomstpröva din inkomst.
Instruktioner om hur du fyller i inkomstförfrågan finns på blanketten.
Ytterligare information återfinns i broschyren se länk här: Avgifter inom Äldre- och omsorgsförvaltningen
Skriv ut blanketten och skicka den till
Avgiftshandläggare
Biståndsenheten
542 86 Mariestad
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Andra uppgifter
- Privatekonomisk information
Att fastställa avgift för insatser från sektor stöd och omsorg
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Ekonomiavdelning
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till kommunens dataskyddsombud. Nås enklast på dataskyddsombud@mariestad.se, dataskyddsombud@toreboda.se eller dataskyddsombud@gullspang.se. Det går också att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Äldre- och omsorgsnämnden
aldreochomsorg@mariestad.se
Avgiftshandläggare
0501-75 65 50, 0501-75 65 51