Inkomstförfrågan för avgifter inom vård och omsorg
Under "Hämta blankett" hittar du den inkomstförfrågan som ska fyllas i för att vi ska kunna inkomstpröva din inkomst.
Instruktioner om hur du fyller i inkomstförfrågan finns på blanketten.
Ytterligare information återfinns i broschyren se länk här: Avgifter inom Äldre- och omsorgsförvaltningen
Skriv ut blanketten och skicka den till
Avgiftshandläggare
Biståndsenheten
542 86 Mariestad
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Andra uppgifter
- Privatekonomisk information
Ändamålet med behandlingen
Att fastställa avgift för insatser från sektor stöd och omsorg
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
5 år
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Ekonomiavdelning
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till kommunens dataskyddsombud. Nås enklast på dataskyddsombud@mariestad.se, dataskyddsombud@toreboda.se eller dataskyddsombud@gullspang.se. Det går också att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Äldre- och omsorgsnämnden
aldreochomsorg@mariestad.se
Avgiftshandläggare
0501-75 65 50, 0501-75 65 51