Ersättning enskild avloppsanläggning, ansökan
Här kan du hämta blankett för ansökan om ersättning för enskild avloppsanläggning som blivit onyttigbliven. Observera att ersättning endast betalas ut om din fastighet tagits in i ett kommunalt verksamhetsområde för vatten och avlopp, då anslutning till det kommunala VA-nätet är tvingande.
Information om vart den ska skickas hittar du längst ner på blanketten. Om du inte har möjlighet att skriva ut den på egen hand kan du få hjälp med det via Driftcenter VA/Gata, se kontaktuppgifter nedan.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- 10 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till kommunens dataskyddsombud. Nås enklast på dataskyddsombud@mariestad.se, dataskyddsombud@toreboda.se eller dataskyddsombud@gullspang.se. Det går också att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök IMYs hemsida (IMY, Integritetsskyddsmyndigheten https://imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Tekniska nämnden
tk@mariestad.se
Driftcenter VA/Gata
info.va-gata@mariestad.se
0501-756100
Följande behövs för e-tjänsten
- Fastighetsbeteckning
- Personnummer
- Kontaktuppgifter
- Signering
- Kvitton