Ekonomiskt bistånd, överklagan
Om du inte är nöjd med ett beslut kan du överklaga. I din överklagan ska du skriva vilket beslut du överklagar och varför du tycker att beslutet ska ändras. Lämna din undertecknade överklagan till arbetsmarknadsenheten inom tre veckor från det att du fått beslutet. Om arbetsmarknadsenheten inte tycker att de kan ändra beslutet lämnas ärendet vidare till Förvaltningsrätten i Jönköping.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Arbetsmarknadsenheten
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till kommunens dataskyddsombud. Nås enklast på dataskyddsombud@mariestad.se, dataskyddsombud@toreboda.se eller dataskyddsombud@gullspang.se. Det går också att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök IMYs hemsida (IMY, Integritetsskyddsmyndigheten https://imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
social@mariestad.se
Reception Maria Nova
info.marianova@mariestad.se
0501-755091