Starta förening, startbidrag och registrering i föreningsregistret, ansökan
Här kan du hämta blankett för ansökan om startbidrag och registrering i kommunens föreningsregister.
Information om vart den ska skickas hittar du längst ned på blanketten.
Se krav för e-tjänsten vilka bilagor som ska bifogas för att ansökan ska vara komplett.
Ändamål:
Bidrag till nystartad förening som bedriver regelbunden verksamhet får startbidrag.
Villkor:
Konstituerande årsmöte ska ha hållits med val av styrelse och revisor samt antagande av föreningsstadgar.
Bidrag:
Bidrag utgår med tre grundbelopp ( 3 x 400kr )
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Andra uppgifter
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Personuppgifter finns kvar i föreningsregistret tills önskemål om ändring sker.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Mottagare av personuppgifter
Fritidskontoret
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till kommunens dataskyddsombud. Nås enklast på dataskyddsombud@mariestad.se, dataskyddsombud@toreboda.se eller dataskyddsombud@gullspang.se. Det går också att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten (IMY). Besök IMYs hemsida (IMY, Integritetsskyddsmyndigheten https://imy.se/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
johan.abrahamsson@mariestad.se
Anette Persson
fritidskontoret@mariestad.se
0501-75 50 28
Följande behövs för e-tjänsten
- Årsmötesprotokoll